Friday, September 25, 2009

ViSioN iMPoSsiBLe

Aku Nie Entah mengapa selalu sangat think about other Opputurnity
. I mean peluang untuk bina hidup yang lebih bermakna dengan
usaha dan juga Org melayu kata berdiri atas kakai sendiri. Dok Tahu
lah starang sebab lenie koho2 jadi otak aku nie nak setup bisnes lah,
jadi nie lah, jadi tu lah tapi aku tak mboh jadi Orang Dok Pakai.

Aku Tengok Orang senang - aku tak mboh jadi macam dia
Aku Tengok Orang Miskin - Lagi lah aku tak mboh jadi gitu
Aku Tengok Orang Susah - Aku nak sangat2 bantu dia
Tapi Aku pun dok Senang sangat nak bantu dia
Kalaulah aku senang - senanglah aku nak bantu orang
kalau aku susah - lagi susah orang nak bantu aku plok...

MAKA Terfikir - Kenapa Jarang Mukim yang beriman dan
Komited ngan agama jadi orang senang
kenapa orang kafir dan tak beriman ramai yang kaya dan senang?

Wallahuaklam

Sepatutnya Kita umat islam berlumba-lumba untuk jadi senang
kerana dapat bagi zakat, sedekah dan infaq bantu sesama kita
Namun Malangnya tak ramai kan yang dapat jadi macam tu....

No comments:

Post a Comment